Gmina Lisia Góra z@wsze po drodze!

Wycieczka ŚDS do ZOO w Krakowie i na zamek w Wiśniczu.

W dniu 22.08.2024r. Środowiskowy Dom Samopomocy w Lisiej Górze wraz z  członkami Stowarzyszenia na Rzecz Osób Niepełnosprawnych „ Czterolistna Koniczynka” udał się na wycieczkę do ZOO w Krakowie i na zamek w Wiśniczu. Pierwszym punktem naszej wyprawy było zwiedzanie położonego w Lesie Wolskim krakowskiego ZOO, w którym znajduje się ponad 1400 sztuk zwierząt, przedstawicieli około 270 gatunków. Mieliśmy okazję obserwować, jak żyją zwierzęta, jak się zachowują i jakie środowisko je otacza. Podziwialiśmy wiele gatunków, które w przyrodzie zagrożone są wyginięciem, m.in.: żyrafę Rothschilda, pandę małą, panterę śnieżną, tygrysa mandżurskiego, kondora wielkiego, pingwiny Humboldta. Następnym punktem naszej wycieczki było zwiedzanie największego po Wawelu zamku w Małopolsce – zamku w Wiśniczu, który jest jedną z najpiękniejszych rezydencji barokowych w Polsce. Oprowadzająca nas po zamku pani przewodnik przedstawiła nam  losy zamku, jego barwną historią. Braliśmy również udział w warsztatach rycerskich na których zapoznaliśmy się z rodzajami broni, zaczynając od broni ludzi pierwotnych a kończąc na XVII wieku. Mieliśmy także możliwość poczuć się wojem, rycerzem, poznać kroki i postawę oraz poćwiczyć bezpieczną walkę na miecze treningowe z tarczami a także strzelanie z katapulty. Niezwykłą podróż obyliśmy w Bastionie VR, który jest nowoczesną próbą  przedstawienia odległej historii przy pomocy najnowszych technologii wizualnych. Dzięki nowoczesnym urządzeniom „Gogle pico g3”i rozdzielczości 4k zobaczyliśmy wnętrza zamku i życie jego mieszkańców w XVII w.  Zadowoleni i zmęczeni wróciliśmy do Lisiej Góry.